Druk reklamowy i jego najważniejsze rodzaje

Druk reklamowy jest doskonałą formą reklamy, z której skorzystać może praktycznie każda firma poszukująca formy reklamy dostosowanej do jej potrzeb i budżetu. Obejmuje szeroki zakres drukowanych mediów, do których zaliczają się takie popularne i chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa nośniki, jak ulotki, foldery reklamowe, czasopisma, gazetki promocyjne, bannery i wiele innych. Ich zróżnicowanie i szeroki wybór pozwala wybrać druk reklamowy idealnie dostoswany do potrzeb własnych każdego klienta.

Druk reklamowy offsetowy i solwentowy

Druk offsetowy i solwentowy to jedne z najczęściej stosowanych druków reklamowych. Łączy je wysoka jakość oraz doskonałe nasycenie kolorów. Druk offsetowy gwarantuje uzyskanie głębokich, dobrze odwzorowanych kolorów oraz detali. W tej technice druk nanoszony jest na powierzchnię za pomocą specjalnego cylindra. Nośniki mogą być zróżnicowane pod względem rozmiarów i nakładów, jednak ze względu na koszt realizacji, druk reklamowy offsetowy najbardziej opłaca się w przypadku realizacji wielkonakładowych.

Druk solwentowy jest natomiast stosowany głównie do powierzchni wielkoformatowych. Technika ta wykorzystuje specjalne tusze pigmentowe stworzone na bazie rozpuszczalników organicznych. Jakość druku solwentowego jest bardzo dobra, zbliżona do fotografii wykonywanej nowoczesnym sprzętem z wysokiej półki. Druk solwentowy może zostać dodatkowo zabezpieczony specjalnym laminatem, który podnosi odporność powierzchni na różnego rodzaju warunki atmosferyczne gwarantując zachowanie kolorów i detali na długi czas.

Druk reklamowy i jego najważniejsze rodzaje

Druk reklamowy UV, atramentowy i lateksowy

Innym rodzajem druku reklamowego, który jest chętnie wykorzystywany do produkcji materiałów reklamowych jest druk UV. Jest to jedna z najnowocześniejszych technik nanoszenia druku na powierzchnie wielkoformatowe. Jej zaletą jest ponadto możliwość zadrukowania praktycznie każdej powierzchni – począwszy od tradycyjnego papieru, poprzez plastik i drewno, a kończąc na takich wymagających materiałach, jak szkło oraz metal. Druk reklamowy realizowany w technice UV charakteryzuje się wysoką trwałością oraz odpornością na oddziaływanie warunków atmosferycznych. Pozostaje przy tym mało podatny na uszkodzenia mechaniczne.

Druk atramentowy jest realizowany w oparciu o ekologiczne atramenty pigmentowe. Jego zaletą jest dobra jakość i ekologiczny charakter, podstawowym mankamentem natomiast niska odporność na warunki atmosferyczne i promieniowanie UV. W efekcie, druk atramentowy jest stosowany głównie do produkcji materiałów reklamowych przeznaczonych do ekspozycji wewnętrznej – ulotek, folderów reklamowych, plakatów itp.

Druk lateksowy z kolei łączy w sobie najważniejsze zalety druku solwentowego i atramentowego. Jest realizowany poprzez pokrycie powierzchni drukowej lateksem i wodą, w efekcie czego uzyskuje się podwyższoną odporność na działanie promieniowania UV, wilgoci oraz innych czynników zewnętrznych. Lateksowy druk reklamowy charakteryzuje się wysoką trwałością oraz silnym nasyceniem kolorów, co czyni z niego idealny wybór do realizacji takich form reklamy zewnętrznej, jak chociażby plakaty czy reklamy na środkach transportu.